torsdag 28 september 2017

Månadssparande sept

Ett par dagar har nu gått sedan lönen trillade in på kontot och jag kan konstatera att det inte blir något massivt sparande. 
Föräldraledigheten har eroderat bort en stor del av våra löner och vi fick ca 30% lägre nettolön än under en vanlig månad. 

Det har resulterar i att jag satt av 10.000kr in till vårat buffertkonto där vi nu har 50.000kr sparat samt 5.000kr in till Avanza. Flyttade även in 500kr till vårt Lendify konto som jag precis har startat upp. 
Alltid kul att testa nya investeringsalternativ. 
Sparkvot för månaden 37%.

Dagens mobiltrading har också genereart några kr och närmare bestämt 5.500kr i vinst. 
Jag köpte GOMX igår direkt efter PM samt Xspray som jag tecknade tidigare men som jag skickade ut i callen när den stack hela 72%. 

En fin vinst på en väldigt liten insats. 

Belåningen är nu efter månadens insättning 1,8% eller -24.297kr. Den kommer förmodligen betas ner med eventuella försäljningar under kommande månad. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar