söndag 28 februari 2016

Uppdatering av portföljen

Har nu ett innehav på 19 bolag samt 1 onoterat innehav.


Har under veckan köpt tillbaka Tobii samt handlat på mig lite Kopparbergs under rapportdagen. Har kommit ner något från mina tidigare 22 innehav. Kan tänka mig att sälja av ytterligare för att vikta om till redan befintliga innehav.
Kikar på att sälja av ABB för att köpa Investor tex.


Uppdaterad 2016-02-28


En besvikelse i veckan var Zalaris som kom med en oväntat svag rapport. Har kvar innehavet men kan tänka mig att minska lite trots att jag då får sälja med förlust.

Sätter fortsättningsvis in 10 000kr/månaden till aktiedepån. Det blir 120 000kr för 2016 samt att jag kommer ta emot en stor utdelning på ca 60 000kr från vårt onoterade innehav plus vår noterade portfölj som kommer generera ca 30 000kr i utdelningar.

Så trots "mediokra" insättningar på 10 000kr så kommer vi att kunna under året återinvestera 210 000kr med hjälp av utdelningarna.

Freedom, here i come!

2 kommentarer:

  1. Hej Pengabloggen!

    Grymt cashflow ni har! Man blir inte så lite avundsjuk! Ritkigt fin portfölj dessutom, bara att köra på så kommer ni nå friheten inom en riktigt snar framtid.

    /Utdelningsstugan

    SvaraRadera
  2. Tackar. Känns såklart fantastiskt att kunna lägga undan så mycket varje år. Vi skulle kunna öka om vi drog in på amortering och resespar.

    SvaraRadera