lördag 16 januari 2016

Sålt av lite

Sålde i veckan av hela mitt innehav i Mekonomen till kurs 174-175,5 SEK.
Det var 230 aktier som realiserades till dryga 40k i kontanter, vilket var välbehövligt då jag inte ligger särskilt likvid just nu. Vinst blev 3,5% exk utdelningar.
Mekonomen är ett riktigt fint bolag som jag gärna äger. Däremot så kommer aktien inte kunna stå emot ett rejält börsfall och jag tror att jag kommer kunna köpa tillbaka i det breda intervallet 140-160kr. Om inte så kommer det säkerligen finnas andra köpvärda kandidater inom en snar framtid.

Portföljen består nu av 10% kontanter vilket jag förmodligen kommer att utöka.

Exempel på bolag som jag kommer att öka i vid aptitliga priser är

Protector <60NOK
Amhult2 <65SEK
Bahnhof <110SEK
Novo Nordisk <350DKK
Zalaris <32NOK
SAS pref <520SEK


Lycka till där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar